Oh nooo, mijn hart is gestolen!

30 september 2015 - Noosa Heads, Australië

Sorry guys, it has been a while since my last post, maar hier ben ik! De afgelopen weken zijn oprecht the best weeks of my life, wat bof ik dat ik deze awesome reis maak. Vandaag neem ik jullie weer mee in een aantal avonturen van de afgelopen weken. Helaas kan ik niet alles delen, want dan zijn jullie een aantal dagen aan het lezen. En daarnaast hoeven sommige dingen niet gedeeld te worden ;-)

Kampvuur op het strand van Town of 1770 25 - 27 september 2015

Na een negen uur durende busreis komen Sara en ik 's ochtends om 6.00 uur aan bij ons hostel. Ondanks dat de receptie eigenlijk om 8.00 uur pas open gaat kunnen we gelijk inchecken en staat een gratis ontbijtje op ons te wachten; winning! Town of 1770 (Agnes Water) is een klein kustplaatsje waar niet veel te doen is, dus we besluiten voornamelijk te chillen en bij te komen van een crazy ass week in Airlie Beach en de Whitsundays zeiltrip.

In Airlie Beach leerde Sara een Nederlandse kerel kennen via Tinder (ja, dat gebruiken we hier ook!). De mooiste verhalen kan ik helaas niet delen, maar we noemen hem Actionman. Actionman verblijft ook in Town of 1770 en hij wil samen met ons koken in zijn hostel. Nou ja, ok, misschien alleen met Sara, maar hij vindt het vast sneu om mij alleen te laten eten. En met mij erbij is het toch een stuk leuker voor Sara;-) Dus we doen boodschappen, koken een gezonde uitgebreide maaltijd, gaan zitten met ons bord en ineens begint de manager tegen ons te schreeuwen: "This is not your hostel! You can't be here, let me get you a bag, put your food in it and get lost!" Sara en ik kijken elkaar aan, Actionman wordt boos, iedereen kijkt onze kant op en ineens zijn we onderdeel van een gekke scene uit een film. Wisten wij veel dat we niet bij een ander hostel mochten eten, waarom heeft niemand dit ons verteld? De beste (ietwat agressieve) manager geeft ons exact tien minuten om ons bord leeg te eten en dan moeten we pleitos zijn. We genieten van ons romantische diner voor drie personen (plus de dertig starende backpackers en de boos kijkende manager) in sneltreinvaart, laten Actionman achter met de vaat en lopen beduusd terug naar ons eigen hostel. Waar we wel welkom zijn.

Gelukkig is er 's avonds een kampvuur op het strand, waar we uiteindelijk met ongeveer 30 tot 40 backpackers aan de alcohol (yes, we did it again) zitten. Mijn eerste kampvuur in Australia, let's hope many will follow. Het geluid van de oceaan op de achtergrond is amazing en ik leer nog meer leuke mensen kennen. Ik ben helemaal in mijn element!

Na twee nachten, niet echt bijkomen, in Town of 1770 verplaatsen we onszelf naar Rainbow Beach, waar we opgehaald worden voor onze trip naar Fraser Island.

Crazy in love 28 - 30 september 2015

Jullie zijn vast heel nieuwsgierig wie mijn hart heeft gestolen! Is het een Engelsman, een Deen, een Australier of toch een Canadees? Wrong, geen van allen. Het is K'gary, het eiland van mijn dromen. K' gary, beter bekend als Fraser Island, is adembenemend mooi en heeft een geweldige geschiedenis.

Sara en ik worden op maandag opgehaald in Rainbow Beach door drie 4WD cars. Ik ga op de passagiersstoel naast Clint, onze tour guide, zitten. De reis naar ons tentkamp op het eiland duurt een uur, waarin gelijk duidelijk wordt dat ik de rest van de dagen de DJ in de auto ben (good taste, what else) en dat Clint en ik elkaar goed liggen. Niet alleen onze tour guide is top, de hele groep is gezellig. Al snel wordt er veel gelachen, neemt iedereen elkaar in de zeik en knuffelen we er op los.

Overdag verkennen we de grote zandvlaktes, lopen we van boven naar beneden door de Eli Creek, zonnen en zwemmen we in Lake McKenzie, racen we over het onwijs mooie strand (jaaa, ook ik heb gereden!), maken we foto's van het Maheno shipwreck, lopen we door het regenwoud en vliegen we boven het eiland en de oceaan in een klein vliegtuig. 's Avonds luisteren we naar Clint zijn verhalen over het eiland en zijn geschiedenis. The best storyteller ever! Ook de live music van de crew zorgt voor een enorm fijne sfeer in de groep. Het opstaan om de sunrise te kunnen meemaken valt aardig zwaar, voornamelijk door de drankspelletjes die we tot diep in de nacht spelen. Weer iets wat ik mee naar huis kan nemen; ontelbaar veel nieuwe drankspelletjes;-) De tweede avond spelen we een drankspelletje, Zoomy Zoomy genaamd, waar ik eerlijk gezegd niet zo heel goed in ben na een bepaalde hoeveelheid alcohol. Ik kan alleen maar lachen als ik aan de beurt ben (mam, dat vele lachen heb ik van jou) en ik heb op dit moment de avond van mijn leven! De volgende ochtend worden we wakker gemaakt om 6.00 uur, wat ze uitslapen noemen. Grappenmakers! De kater valt gelukkig mee en de laatste dag sluiten we af met het regenwoud, we zien Dingo's en hebben goede muziek in de auto (top DJ, haha) onderweg naar ons volgende verblijf: Noosa.

Voor het eerst tijdens mijn reis vind ik het jammer dat we afscheid moeten nemen van de leuke groep mensen en van het eiland. Het was echt een te gekke tijd op het eiland en ik hoop dat ik hier ooit nog eens terug zal keren. Deze plek heeft een speciaal plekje in mijn hart.

What's next?

Noosa is de plek waar de high elite van Australia op vakantie gaat en laat het nou net een public holiday zijn als ik daar ben. Na Noosa staan Brisbane en Byron Bay op de planning en in dat laatste surfersplaatsje ga ik op zoek naar een tijdelijke baan. Niet vanwege de surferdudes, maar vanwege het lekkere weer, de chille stranden, het surfen en de mensen. Ok, ik zal eerlijk zijn; ook vanwege de surferdudes!! Haha, jullie kennen me toch;-)

Hey, see you again when I'm in Byron Bay!

1. Sander:
    24 oktober 2015
    Mooie verhalen Essie! Blijf genieten!!