Alleen op reis of toch niet?

24 september 2015 - Airlie Beach, Australië

Na de mooie herinneringen aan het warme Port Douglas en de super vette snorkeltrip stap ik de bus in om mijn reis langs de oostkust te vervolgen. Met de Greyhound bus rijd ik in ongeveer vijf uur naar Townsville. Sara, het Deense model die ik in Cairns heb ontmoet, heeft vandaag nog een duikles te gaan, dus ik reis zelf alvast af naar de volgende bestemming. De volgende ochtend verken ik het stadje door te gaan hardlopen. Dat is heerlijk, maar ik zweet als een otter, het is zo warm hier! Ik zeur niet hoor, ik wil alleen even benadrukken dat de zomer hier nog moet beginnen en dat ik de herfst en winter van 2015/2016 in Nederland even oversla. ;-)

Een constante smile 17 september 2015

Sara arriveert op donderdagmiddag, we liggen een uurtje aan het water om aan onze tan te werken en op de weg terug naar het hostel eten we een pizza bij de plaatselijke bierbrouwerij. Our luck; het is happy hour! In plaats van 50 dollar voor twee bier en twee pizza's betalen we de helft. Dat smaakt naar meer, dus er wordt nog meer bier genuttigd. Intussen hebben we door dat we allebei erg van slechte grappen houden, naar mannen kijken zoals mannen naar vrouwen kunnen kijken, dat we (zoals jullie al vernomen hadden) allebei van bier en lekker eten houden en dat we dezelfde interesses hebben. Sommige mensen kunnen mijn directe humor niet echt aan, maar Sara is precies hetzelfde. Dit betekent dus veel stupid jokes en oneindig gelach.

Lachen en hiken op Magnetic island 18 september 2015

Het klikt zo goed dat het vanzelfsprekend is dat we met z'n tweetjes verder reizen. Op vrijdag 18 september vertrekken we (met een aardige kater) vanaf Townsville naar Magnetic Island, waar we koala's en rock wallabies hopen te zien. We gaan gelijk op zoek en doen de Forts walk op het eiland; een hike waarbij je koala's kan tegenkomen. We zijn heel slim, want we gaan op het heetste punt van de dag deze heuvel bewandelen. Maar het is het zweten waard, want het uitzicht op het hoogste punt van het eiland is adembenemend mooi en we zien drie koala's, waarvan eentje met een baby koala. Echt te cute! Na anderhalf uur wandelen liften we naar Arcadia Bay, waar we het voeden van de rock wallabies meemaken. Deze beesten zien er uit als grote ratten, maar dan minder vies en best schattig. De dag sluiten we af met het bekijken van de zonsondergang in Horseshoe Bay, waar we heel romantisch met z'n tweetjes onze homemade salad nuttigen. De opmerking "This would be so romantic with a lover!" is al een aantal keren voorbij gekomen in onze tijd samen. Al denk ik niet dat ik zo ontzettend hard om niets had kunnen lachen met een kerel. Tijdens mijn reis ben ik inmiddels verliefd geworden op de zonsondergang, het licht is telkens weer anders en het uitzicht natuurlijk ook. De zonsondergang probeer ik dus voortaan op de mooiste plekjes mee te pakken. Zie de foto's!

Airlie beach is veel te gezellig 19 september

Na Magnetic Island trekken Sara en ik door naar Airlie Beach. We arriveren rond 20.00 uur bij ons hostel, maar er is blijkbaar iets misgegaan met onze reservering, want ze hebben geen kamer vrij. We worden in the long term dorm geplaatst, dit betekent dat we slapen tussen mensen die daar langer verblijven. We stappen onze kamer in waar in totaal dertien bedden bezet zijn. Het ruikt naar natte stinksokken en schimmel en ik ga bijna over mijn nek. Niet erg aangenaam dus. Na een snelle douche besluiten we de stad in te gaan, het hostel is toch alleen maar om te slapen, dus so be it!

Het wordt een nacht om niet te vergeten. We komen een Amerikaans voetbalteam tegen waarmee we naar een club gaan en tot diep in de nacht (ahum ochtend) dansjes wagen en drankjes drinken. Heel even voel ik mij alsof ik met mijn eigen voetbalteam op stap ben. Ja poezen, ook hier denk ik aan jullie;-) Nadat we om 7.00 uur 's ochtends ons hostel in waggelen slapen we nog een uurtje, checken we uit bij deze vieze, muffe zooi en wandelen we het volgende hostel 'Magnums' in. Bij de receptie aangekomen, in onze stapkleding van de avond ervoor, breekt het (alcohol)zweet mij uit van het kleine stukje lopen met mijn backpack. Half hangend op de desk vragen we vermoeid om een plekje voor twee personen: "Wij hebben echt een helse nacht achter de rug in een stinkende kamer en willen heel graag een kamer in een schoon hostel." Waarschijnlijk zien we er echt verslagen uit, want ze hebben medelijden met ons. We boeken gelijk twee trips (Whitsunday two nights sailing tour en Fraser Island three nights camping tour), waar we fixe korting op ontvangen EN we krijgen in totaal drie overnachtingen gratis in het hostel. We zien er ook uit als engeltjes, dus ik snap het wel! Niet helemaal eerlijk natuurlijk, gezien we in totaal maar twee uur in het vorige hostel zijn geweest. Maar het voelt voor ons alsof we het verdiend hebben!

Het hostel is super cool, we wandelen vanuit de receptie door de pub, via een pad door een soort bos naar ons 'huisje'. Overal in het bos staan cabins en wij slapen in een achtpersoons huisje. So much better than het crappy hostel before this! Helemaal happy pakken we een schone douche. De jonge Duitse meisjes in onze kamer moeten uren onze slechte grappen over de voorgaande avond en hard gelach aanhoren. De eigenaardige dansmoves, slechtgeschoren baarden en lachwekkende versierpogingen (bonus for the effort overigens) van de Amerikanen en andere toeristen bespreken we uitvoerig. Tja, een nacht geen tot weinig slaap maakt ons baldadig. Sorry for that!

Whitsundays, wauw! 21 - 23 september 2015

Tijdens de driedaagse zeiltocht langs diverse eilandjes ben ik compleet relaxed. Wat vind ik zeilen toch leuk! Op de boot zijn we met 24 mensen, een mengelmoes van Duitsers, Nederlanders, Amerikanen, Denen, Engelsen, Australiers en Nieuw Zeelanders. De meesten zijn tussen de 18 en 23 jaar. Sara en ik zijn de weird girls; met onze inside jokes en het lachen om onze eigen grapjes krijgen we het gevoel dat alleen de crew ons leuk vindt. Maar na de eerste dag en avond raakt iedereen gewend aan onze directheid en is het erg gezellig. Het strand waar we aanmeren is het allermooiste strand wat ik ooit heb gezien. Zo'n ontzettend wit strand en heel helder water; een uitzicht waar je niet op uitgekeken raakt. Op dit strand is het nieuwste deel van de film Pirates of the Caribbean opgenomen, hoe cool is het dat wij daar gewoon geweest zijn, gezwommen hebben en op het strand gelegen hebben! Heel cool, al zeg ik het zelf;-) Als de drie dagen voorbij zijn kunnen we terugkijken op een zeiltrip waarbij de volgende kernwoorden horen: gezelligheid, flirten, zon, snorkelen, zonsondergang met gevulde nacho's, wit zand, nieuwe herinneringen, levensverhalen, nostalgie en vriendschap.

Op naar nog meer avonturen

Acht september ging ik alleen dit grote avontuur aan. Op reis ontmoet je veel mensen, dus je bent eigenlijk nooit echt alleen. De meeste ontmoetingen zijn van korte duur. Het is bijzonder hoe je in korte tijd een bepaalde band met mensen kan opbouwen. Met sommigen voel je een sterkere connectie dan met anderen, maar je weet van elkaar dat de wegen na een paar dagen weer zullen scheiden. Dit maakt het leven als backpacker juist interessant. Met Sara heb ik inmiddels een goede band opgebouwd. Iedereen denkt dat we al jaren best friends zijn en dat we samen aan onze reis zijn begonnen, zo voelt het ook echt. Het is heel fijn om de ervaringen te kunnen delen met iemand, dus ik ben heel dankbaar dat ik iemand heb ontmoet waar het zo goed mee klikt. Over ongeveer een week scheiden onze wegen en gaan we allebei wat anders doen. Dit vinden we beiden jammer, maar biedt ook weer heel veel nieuwe mogelijkheden en connecties met andere mensen. Yes, maybe it will be a bit more boring without you, Sara, but we'll meet up again in Sydney or Melbourne. Nu gaan we ons voorbereiden op de avonturen die we nog samen aangaan: Town of 1770, 3day/2night Fraser Island wilderness camping 4WD adventure en Noosa!

Keep you posted!

1. Paps en Mams:
    27 september 2015
    liefie, wat je in n korte tijd wel niet mee kan maken en je hebt nog zo lang te gaan. Dit is n reis die je je hele leven bijblijft. geniet ervan, je hebt er superhard voor gewerkt.
    Het is geweldig om je verhalen te lezen en om zo een beetje mee te kunnen leven met wat je meemaakt en moeten ook lachen om je humor.
    Hele dikke knuffel van paps en mams :-)