Bijna, bijna, bijna!

2 september 2015 - Zeist, Nederland

Hola!

Het is bijna zo ver! Vandaag precies over een week zit ik met mijn billen in een vliegtuigstoel tussen allemaal andere reislustige mensen. Op weg naar mijn eerste bestemming; Australië. In het vliegtuig zal het wel landen (hihi, vliegjargon) dat ik echt 7,5e maand pleitos ben, nu ligt de focus nog op het voorbereiden van mijn reis en qualitytime met lieve vrienden en familie.

Om jullie een idee te geven schets ik hierna globaal mijn global trip;-)

Off I go

Mijn reis start dinsdag 8 september op Schiphol, waarna ik via Kuala Lumpur naar Sydney vlieg. Na een dagje proeven van Sydney vlieg ik door naar Cairns, waar mijn trip echt begint. Spannend!

Vier maanden surfen en werken in Australië

Vanaf Cairns reis ik in vier maanden langs de oostkust naar Melbourne. Onderweg ga ik natuurlijk allerlei vette dingen doen, maar ik heb zo min mogelijk gepland, dus dit blijft zowel voor jullie als voor mij een verrassing. Go with the flow is mijn motto deze trip, dus jullie lezen hier wel wat voor ongelooflijk coole dingen ik meemaak. Sowieso maak ik de jaarwisseling mee in Melbourne, iets waar ik nu al naar uitkijk!!

Bruiloft kriebels in Nieuw Zeeland

4 januari 2016 vlieg ik door naar mijn beste vriendinnetjes, Wanda en Lotte, in Nieuw Zeeland. Wat een eer dat ik dat mag meemaken; de bruiloft van Josh en Wanda. Als bruidsmeisjes staan Lott en ik aan Wanda haar zijde en dansen we tot de zon opkomt. Naast de bruiloft benut ik al mijn tijd om het mooie Nieuw Zeeland te verkennen. De foto's maken mij nu al verliefd, dus hopelijk krijg ik dat bij jullie ook voor elkaar. Te veel zin in!

Goodbye westerse cultuur, hello Thailand

Na Nieuw Zeeland zeg ik de westerse cultuur gedag en vlieg ik door naar Bangkok. Voor Thailand staat nog niets gepland; alles kan nog en dat vind ik een heerlijk gevoel. In de loop van 2016 lezen jullie hier dus meer over ;-)

Mijn droom waarmaken in Zuid-Afrika

Als ik één ding mag noemen waar ik het meest naar uitkijk (naast alle andere dingen die ook awesome zijn natuurlijk), dan is het wel het vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika. Een langgekoesterde droom die werkelijkheid wordt.

Kinderen worden daar gestimuleerd om hun best te doen voor school door een beloningssysteem. Als zij bepaalde inzet tonen mogen zij een activiteit kiezen. Eén van die activiteiten bestaat uit surflessen, welke ik ze mag gaan geven. Dit doe ik een halve dag; 's ochtends of 's middags. De andere helft van de dag geef ik kinderen bijles. Schoolklassen bestaan daar uit veel te veel kinders, waardoor de teachers niet genoeg persoonlijke aandacht kunnen geven. Door de bijles krijgen kinderen de kans om vragen te stellen als ze iets niet begrijpen en krijgen ze de persoonlijke aandacht die elk kind verdient. Dit doe ik vijf dagen per week, een maand lang, waarbij ik in een vrijwilligershuis verblijf met allerlei andere vrijwilligers. Dit vind ik zo vet! Hopelijk kan ik mooie verhalen van kinderen en dingen die ik meemaak via deze weg met iedereen thuis delen.

Na een maand heb ik nog twee weken om zelf nog even op verkenning te gaan; een goede afsluiter van mijn trip.

Back home

I don't want to think about it yet, maar ik ben 16 april 2016 weer terug op Nederlands bodem! See you then!

Volg mijn avonturen via Facebook en deze blog!

Komende maanden ga ik proberen om zo veel mogelijk met jullie te delen, zodat jullie er toch een beetje bij zijn:) Kom snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Tot blogs!!

1. Reislogger:
    31 augustus 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!